Omwille van de stijgende loonkosten en de uitblijvende overheidssteun in onze sector, zijn we net, zoals de anderen dienstenchequebedrijven genoodzaakt om werkingskosten aan te rekenen. De overheidssubsidies worden bijna volledig besteed aan de lonen van onze huishoudhulpen. De werkingskosten worden aangewend voor de administratieve omkadering alsook voor de constante verbetering van onze dienstverlening. Eveneens gaan wij ons nog meer inzetten op welzijn/preventie/gezondheid/opleiding en begeleiding van de huishoudhulp.
Momenteel wordt er een werkingskost van 1,5€ per gepresteerd uur bovenop de dienstencheque aangerekend. De factuur hiervan wordt u steeds per kwartaal via mail bezorgd. De factuur is betaalbaar binnen de 14 dagen na ontvangst hiervan. Cash of betaling via dienstencheques kan niet. Herinneringskosten zullen pas aangerekend worden na het verstrijken van de herinneringstermijn van 14 kalenderdagen na de gratis herinnering. Deze herinneringskost bedraagt 7 € per herinnering.
Het bedrag van de werkingskost kan steeds aangepast worden en zal steeds transparant en ruim vooraf gecommuniceerd worden aan de dienstenchequegebruiker. Deze behoudt dan het recht om de overeenkomst op te zeggen in geval van niet-akkoord mits het respecteren van de opzegtermijn van 1 maand.
Bij niet-betaling heeft het dienstenchequebedrijf het recht om per direct de overeenkomst op te zeggen.
Via deze werkingskost kunnen wij onze huishoudhulpdiensten vlot en kwaliteitsvol blijven aanbieden.
Dienstenchequegebruikers uit het Waals Gewest worden vrijgesteld van de werkingskosten.